Ett av de mest effektiva sätten att marknadsföra ditt företag online är genom artikelmarknadsföring. Denna typ av marknadsföring drar in målinriktad trafik till din webbplats. Innehållet i de artiklar du skriver bör vara av intresse för målgruppen.
Den här typen av innehåll är också mer sannolikt att driva försäljning. Om du är ett onlineföretag kan du använda artikelmarknadsföring för att nå din idealmarknad. Nedan följer några av fördelarna med artikelmarknadsföring.
Mer trafik – Förbättrad varumärkeskännedom och varumärkesåterkallelse
Varumärkeskännedom – Det krävs tre till sju exponeringar för att ditt varumärke ska bli känt. Du kan också öka varumärkeskännedomen genom att använda artikelmarknadsföring. Reklamforskning visar att det krävs tre till sju exponeringar för att ett varumärke ska kännas igen. Genom att använda artikelmarknadsföring kan du göra dina artiklar mer relevanta för din målgrupp och öka ditt varumärkeskännedom. Dessutom bidrar artikelmarknadsföring till att öka ditt företags synlighet på nätet. Det är viktigt att följa dessa tips för framgångsrik artikelmarknadsföring.
Ökad offentlig exponering – Ju fler artiklar du publicerar, desto större är dina chanser att bli uppmärksammad av webbsurfare. Se till att dina artikeltitlar är catchy, direkta och informativa. Människor letar alltid efter bra innehåll. Om du skriver artiklar som erbjuder användbar information kommer ditt företag att uppmärksammas. Och när du marknadsför dina artiklar på sociala medier bygger du upp en gemenskap kring din produkt. Men kom ihåg att ditt innehåll inte ska vara säljande, utan snarare informera din målgrupp om ditt företag.